Wzrost znaczenia webinarów
Nauka i edukacja Piotr Oleksy - 22-09-2020

Wzrost znaczenia webinarów

Ten rok okazał się przełomowy dla webinarów. Na podstawie raportu ClickMeeting można stwierdzić, że liczba organizowanych webinarów zwiększyła się aż czterokrotnie w porównaniu do danych z zeszłego roku. To najlepszy rok w historii dla organizatorów, korzystających z tej formy szkoleniowej.

Wzrost popularności webinarów w Polsce

Rekord dotyczący liczby wydarzeń organizowanych na platformie miał miejsce w naszym kraju. Wzrost ten równy był 1156 %. Nieco dalej za Polską uplasowała się Grecja z wynikiem 868%, Niemcy 519% oraz Francja – 423 %. W jeden miesiąc nastąpił wzrost łącznej liczby użytkowników. Ich suma miesięczna była równa 1/3 spotkań z 2019 roku. Sytuacja ta doprowadziła do wzrostu zasobów ClickMeeting o 90%.

Wzrost średniej dziennej liczby spotkań oraz długości webinarów

Pandemia spowodowała wzrost średniej dziennej liczby spotkań organizowanych online. Dla porównania w marcu 2020 odbyło się 7908 wydarzeń, a rok wcześniej wyniosły one zaledwie 1918. Zmianie natomiast nie uległ dzień tygodnia, w którym organizowane są spotkania. Nadal jest to wtorek. Modyfikacja nastąpiła w przypadku długości webinarów – zwiększył się czas aktywności uczestników w wydarzeniu z 53 na 56 minut.

Wzrost znaczenia webinarów

Do czego wykorzystywane są webinary?

Webinary najczęściej znajdują zastosowanie w sektorze edukacyjnym, ponieważ aż 26% użytkowników to właśnie szkoły i uniwersytety. 10% webinarów to kursy i szkolenia. Sfera marketingowa stanowi 17%, a branża IT zaskarbia sobie 10% udziałów.  

Czym są automatyczne webinary?

To webinary, które zostały nagrane wcześniej i odbywają się o konkretnej godzinie. Wbrew pozorom cieszą się większą popularnością w porównaniu z tymi relacjonowanymi na żywo. Webinary automatyczne umożliwiają dołączenie do nich w dowolnie wybranej porze, stąd są częściej wybierane. Podczas webinarów bardzo często wykorzystywane są prezentacje oraz funkcja tablica. Pojawienie się na świecie koronawirusa miało wpływ na zwiększenie znaczenia funkcji, które umożliwiają interakcję z użytkownikiem. Odbywa się to dzięki wykorzystaniu ankiet, testów, Q&A oraz Call to Action.