Wartościowa treść – czym w zasadzie jest?
Biznes Agnieszka Wojtas - 04-09-2020

Wartościowa treść – czym w zasadzie jest?

Od dłuższego już czasu content marketing robi ogromną furorę i uznawany jest za najbardziej efektywną metodę marketingową. Wszystko tak naprawdę zależy od wartościowej treści, to ona jest pomostem do grupy docelowej. Czym zatem jest ta wartościowa treść? Jakie treści ukazywać? Z jakich narzędzi marketingowych korzystać (infografika, blog i inne)? Tego dowiemy się czytając poniższy tekst.

Pożądane treści w Internecie

Wyszukiwarka Google jest miejscem, które odpowiada na nasze pytania i rozwiewa wszystkie wątpliwości. Na każde zapytanie pojawi się mnogość rozwiązań i odpowiedzi, a co więcej ta czynność wymaga tylko chwili. Pytanie zawsze poprzedzone jest potrzebą, która chce zostać zaspokojona przez użytkownika sieci. By być popularnym w Internecie trzeba zdać sobie sprawę z tego jakie problemy i potrzeby ma nasza grupa odbiorców. Warto wczuć się w skórę klientów i opracować problemy, z którymi mogą się zmagać. Brak zaspokojenia potrzeby konsumenta będzie punktem wyjścia do kreowania wartościowych treści.

Opracowanie listy problemów

W momencie, gdy poznamy jakie potrzeby mają nasi odbiorcy warto przelać to na papier lub dokument elektroniczny (jak kto woli) i znaleźć rozwiązania w jaki sposób nasze usługi mogą je spełnić. Oczywiście obszar potrzeb powinien być powiązany z dziedziną, w której się poruszamy. Jeśli występują trudności związane z określeniem problemów klientów należy wprost zapytać swoich odbiorców o ich opinię. Nic tak jak pytania od konsumentów nie pobudzają do tworzenia wartościowych treści. Chodzi o to, by klient poczuł, że dana usługa/produkt został zadedykowany wyłącznie dla niego. Do tworzenia tej listy przydatne mogą być takie narzędzia jak Buzzsumo, answerthepublic czy Google Trends, gdzie dowiedzieć się można o popularności grup tematycznych w określonych porach roku. Sezonowość dotyczy wielu branż, więc warto o niej pamiętać, tworząc unikalne treści.

Wartościowa treść – czym w zasadzie jest?

Tworzenie wartościowych treści (blog, infografika, video i inne)

Jeśli posiądziemy wiedzę na temat niezaspokojonych potrzeb konsumentów jesteśmy gotowi do tworzenia wartościowych treści. Kanałów i narzędzi tworzenia tych treści jest mnóstwo. Jedną z nich infografika. Są one jednym z najbardziej popularnych sposobów marketingowych. Ludzie spędzają mnóstwo godzin na przeglądaniu treści wizualnych, większość mediów społecznościowych w zasadzie jest oparta na nich. Wynika to z umiejętności mózgu człowieka, który w zaledwie 13 milisekund jest w stanie przetworzyć to, co zobaczył. Infografiki nie tylko ułatwiają odbiór i szybkie zapamiętanie, ale także przyciągają wzrok i są chętnie udostępniane.

Wartościowe treści można tworzyć także przez opisy produktów i usług. Warto podczas ich tworzenia wykorzystywać język korzyści, tak, by opisywany przez nas produkt czy usługa rozwiązywała określony problem. Do innych sposób zalicza się także opinie klientów, podcast, video czy prowadzenie bloga firmowego. Każdy musi wybrać formę odpowiednią dla siebie i własnych preferencji. Nie można na siłę podejmować się np. prowadzenia bloga. Musi to być zgodne z samym sobą.