Pandemia zmieniła rzeczywistość w każdym aspekcie, a jednym z nich jest wykonywanie pracy zdalnej w wielu firmach. Dzięki temu przekonano się, że większość obowiązków można wykonywać w zaciszu domowym, w tym również prowadzić działania mające na celu pozyskiwanie nowych klientów. Do osiągnięcia tego nadrzędnego celu niezbędne stają się narzędzia wchodzące w zakres digital marketingu.
Marketing cyfrowy – czym jest?
Popularność, jaką zdobył marketing cyfrowy zawdzięcza się wielu kanałom komunikacji z potencjalnymi klientami. Wykorzystuje się nie tylko portale społecznościowe, komunikatory, ale również wiadomości tekstowe, czyli SMS-y oraz multimedialne – MMS-y. Są to rozwiązania, które nie kosztują wiele, a przynoszą wymierne korzyści, nierzadko pozwalają na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Właściwie znaczna większość konsumentów w dzisiejszych czasach korzysta na co dzień z telefonów komórkowych, natomiast do Internetu nie każdy ma dostęp. Marketing cyfrowy można łączyć z innymi formami, co stanowi kolejną zaletą tego sposobu. Komunikacja, która jest kierowana na różne sposoby do odbiorców jest zazwyczaj związana z lepszymi rezultatami. Ponadto śledzenie konwersji w czasie rzeczywistym nie jest skomplikowane w przypadku marketingu cyfrowego. W zakres tej formy komunikacji z potencjalnym klientem wchodzi także mailing, a stąd jest już krótka droga do zapisów do newslettera. Dzięki temu odbiorcy mogą pozyskiwać na bieżąco wszystkie informacje o ewentualnych promocjach i nowych produktach. Takie osoby nawiązują pewnego rodzaju więź z firmą, czują się ważni i często stają się lojalnymi klientami.
Możliwości, jakie daje marketing cyfrowy
Nie ma wątpliwości, że digital marketing to rozwiązanie dające cale spektrum możliwości promowania swoich produktów i usług. Ważną funkcję pełnią między innymi dobrze opracowane taktyki marketingowe, z których najważniejsze są SEO, SEM oraz PPC. Pierwsza z nich polega w wielkim skrócie na właściwym doborze słów kluczowych, biorąc pod uwagę sztuczną inteligencję w Google. Drugie pojęcie jest ściśle związane z trzecim, ponieważ to szeroko rozumiane działania, wśród których ważną rolę odgrywają rozliczenia finansowe reklam zamieszczanych w sieci. Omawiając temat marketingu sieciowego nie można oczywiście zapominać o aktywnej obecności w social mediach, w których funkcjonuje wielu potencjalnych klientów. Warto znaleźć sposób na duże zaangażowanie odbiorców w publikowane treści. Oczywiście najlepiej, gdy wiąże się to z zakupem danego produktu lub usługi, dlatego powinno się zamieszczać treści w postaci infografik podcastów oraz tekstu, czy nagrań wideo. Zaplanowanie wdrażanych działań jest na tyle istotne, że zakłada wzięcie pod uwagę wszystkich aspektów prowadzonej działalności. Każda firma stawia na pierwszym miejscu różne cele, dla jednych jest to wyłącznie sprzedaż, dla innych natomiast główną rolę odgrywa zaangażowanie odbiorców. Mierzy się je na przykład ilością komentarzy, udostępnień, czy dyskusji pod zamieszczanymi treściami.