O rentowności przedsiębiorstwa decyduje obecność klientów, najlepiej, gdy są oni zadowoleni z przeprowadzanych transakcji. W ślad za tym bardzo często idą potrzebne w biznesie pozytywne opinie, co przekłada się na zdobycie zaufania. Dlatego tak ważne jest kontaktowanie się z potencjalnymi klientami. W wielu firmach stosuje się lead sprzedażowy oparty na specjalnie przygotowanych formularzach, w których odbiorca podaje swoje dane kontaktowe. Szczególnie zauważalne staje się to w hurtowniach internetowych, kiedy klient chce poznać warunki współpracy handlowej. We wspomnianym formularzu wskazuje się najważniejsze informacje: nazwę oraz adres firmy, NIP.
Podział leadów sprzedażowych
Pierwszym jest zimny lead sprzedażowy, który zakłada kontakt z osobą nie będącą jeszcze nawet potencjalnym klientem. Jednak istnieje duża szansa, iż w przyszłości kierowana oferta będzie dla nich korzystna i w konsekwencji z niej skorzystają. W tym zakresie nie nawiązuje się jeszcze interakcji. Kolejnym rodzajem jest lead ciepły, dotyczy on grupy potencjalnych klientów. Wykazują oni już zainteresowanie konkretną ofertą, ale coś jeszcze powstrzymuje ich przed zakończeniem transakcji. W tym celu należy wdrożyć odpowiednie rozwiązania marketingowe, które pomogą w podjęciu tej decyzji. Ostatnim jest gorący lead sprzedażowy, który kieruje się do osób lub firm w pełni zdecydowanych na podjęcie współpracy. Tutaj konieczne jest zadbanie o klienta na najwyższym poziomie.
Pozyskiwanie leadów sprzedażowych
Wśród wielu sposobów na pozyskiwanie leadów sprzedażowych wyróżnia się na przykład kampanie reklamowe w sieci. Sprawdzone są te przeprowadzane w Google Ads, na które zwraca uwagę wielu użytkowników. Leady pozyskuje się również w drodze aktywnej obecności w mediach społecznościowych. Prowadzenie kont firmowych na Facebooku oraz Instagramie wiąże się z wieloma korzyściami. Podobnie wygląda to w sytuacji stosowania przemyślanej strategii mailingowej. Zapewnia się wówczas generowanie leadów sprzedażowych na dość wysokim poziomie. Nie zaszkodzi również przeprowadzenie tak zwanej kampanii cold mailingowej. Głównym jej założeniem jest skierowanie korespondencji do osób, z którymi wcześniej nie nawiązało się kontaktu.