Firma piorąca dywany, tapicerki itp. – czy się opłaca?
Biznes Lidia Kopycka - 29-03-2021

Firma piorąca dywany, tapicerki itp. – czy się opłaca?

To pomysł na biznes, który coraz częściej znajduje się w kręgu zainteresowań klientów, którzy już nie podejmują się samodzielnego czyszczenia dywanów czy tapicerek tylko wolą oddać tą czynność w ręce doświadczonych specjalistów zwłaszcza w okresie przedświątecznym. Efektem tego jest wzrost firm tego typu na rynku. Warto jednak podejść profesjonalnie do tej działalności, założyć i prowadzić ją uczciwie na określonych zasadach – tylko takie firmy mają szansę na przetrwanie. Co warto wiedzieć jeszcze na temat tego biznesu?

Inwestycja w biznes

Pranie dywanów, wykładzin czy tapicerki to bardzo często zakładany biznes, wynika to głównie z tego, że początkowo nie wymaga zbyt dużej inwestycji na start. To koszt w wysokości kilku tysięcy. Najbardziej kosztowne jest urządzenie do prania dywanów i wykładzin. Najlepiej zdecydować się na nieco lepsze urządzenie ekstrakcyjne firmy Karcher czy Numatic. Koszt takich ekstraktorów równa się kilka tysięcy. Do tego niezbędny jest także zakup odpowiednich środków do prania i specjalistyczne odplamiacze. Wysokość kosztów za te środki może wynieść nawet do 2 tysięcy złotych. W wyposażeniu firmy piorącej dywany nie powinno zabraknąć różnego rodzaju szczotek, szczoteczek oraz szmatek do podłogi. Oprócz wyposażenia na początek warto przeznaczyć dodatkowy budżet na reklamę, dzięki której będziemy mogli pozyskać nowych klientów.

Firma piorąca dywany, tapicerki itp. – czy się opłaca?

Pozyskiwanie nowych klientów

Współcześnie każda firma posiada własną stronę internetową. Jest to niemal fundament każdej działalności. Warto zainwestować w stronę, gdyż ona staje się punktem wyjścia wszystkich działań marketingowych. Koszt strony waha się od 1,5 do nawet 4 tysięcy. Kolejny krok to uczynienie strony widocznej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki. Oddaje się to w ręce profesjonalistów, którzy zawodowo zajmują się pozycjonowaniem stron. Przeciętna kwota miesięcznego pozycjonowania równa jest około pół tysiąca. Najczęściej działania te powiązane są reklamą za pośrednictwem Google Ads. Jeśli chcemy zasłynąć na rynku lokalnym warto zainwestować również w tradycyjne formy reklamy takie jak np. ulotki, które wynosić mogą około 2 tysięcy złotych za druk.

Pranie tapicerki w Krakowie

Przykładem firmy, oferującej pranie tapicerki w Krakowie i okolicach jest Dywanszop. To działalność z wieloletnim doświadczeniem, wykorzystująca w swej pracy profesjonalne urządzenia natryskowo ekstrakcyjne marki Karcher, Numatic oraz Santoemma oraz specjalistyczne, niezwykle skuteczne i ekologiczne środki piorące Karcher. Usługi swe świadczą zarówno dla firm jak i klientów indywidualnych na terenie Krakowa oraz pobliskich miejscowości, czyli Liszek, Krzeszowic, Skały, Skawiny, Wieliczki, Chrzanowa oraz okolic. Nie straszne im są nawet najtrudniejsze do prania tekstylia i materiały, prawie 30-letnia działalność zapewniła im wiedzę i doświadczenie w kwestii prania tego typu dywanów i innych kilimów. Posiadają umiejętność sprawdzenia trwałości barwników i właściwego postępowania, tak, by nie uszkodzić danego materiału.