Programy lojalnościowe są dobrym narzędziem do pozyskiwania klientów oraz umacniania ich więzi z marką. Takie długofalowe działania marketingowe pozwalają także na zbudowanie zaufanego grona odbiorców, co przejawia się później w rosnących wynikach sprzedaży oraz wzmacnia efektywność firmy. Przykładami programów lojalnościowych są m.in. karty podarunkowe, zwroty, zniżki czy kupony.
Diagnoza sytuacji firmy i analiza programów lojalnościowych
Zanim jednak przejdziemy do wdrażania w swojej firmie systemów lojalnościowych, warto przyjrzeć się kilku kwestiom. Przede wszystkim niezbędne będzie przeprowadzenie analizy sytuacji, w jakiej znajduje się przedsiębiorstwo, a także sporządzenie długofalowej prognozy na najbliższe lata wraz z obserwacją zachowań klientów (już po starcie programu) oraz określeniem mocnych i słabych stron naszych działań. Ważne jest także dopracowanie modelu sprzedaży oraz komunikacji z grupą docelową klientów firmy. W tej sytuacji można skorzystać z usług profesjonalistów, takich jak Sparta Consulting Services – jest to kompleksowa usługa konsultacji w zakresie pomocy podczas tworzenia i wdrażania programu lojalnościowego tak, aby był indywidualnie dopasowany do potrzeb i oczekiwań przedsiębiorstwa.
Wiedza i doświadczenie ekspertów pomaga m.in. przy budowaniu koncepcji i strategii programu lojalnościowego, modelu finansowania i prognozy zysków. Ponadto firma zyskuje wsparcie w zakresie działań promocyjnych i komunikacji z klientem oraz stały monitoring projektu w taki sposób, aby na bieżąco móc wprowadzać zmiany dostosowujące system do wymagań i zmian na rynku. Warto podkreślić, że dla Sparta Loyalty stała analiza programów lojalnościowych to absolutna oczywistość. Firma nie stosuje schematycznych rozwiązań, lecz dostosowuje je do aktualnych potrzeb poszczególnych klientów.
Analiza kluczem do długofalowych korzyści
Doradztwo podczas tworzenia projektu to jedna kwestia, jednak równie kluczowa jest wspomniana już wcześniej analiza danych po uruchomieniu programu lojalnościowego. Wyniki jego działań są zbierane, a następnie sortowane w czytelny i przystępny sposób. Na ich podstawie zaś opisuje się wyniki, jakie udało się osiągnąć dzięki programowi. Tutaj także warto zwrócić się w stronę fachowców i skorzystać z usługi Sparta Analytics. Analiza wykonana za jej pomocą pozwoli uzyskać wiedzę, jak program lojalnościowy wpłynął na wyniki sprzedaży oraz ogólny wizerunek przedsiębiorstwa. Ponadto pomoże też w usprawnieniu komunikacji z klientem oraz wyciągnąć wnioski na przyszłe lata, aby zwiększyć efektywność funkcjonowania projektu. Dzięki temu firma nie tylko zwiększy zyski i skuteczność swoich działań marketingowych, ale również uzyska spersonalizowane narzędzia niezbędne do budowania długofalowej relacji z klientami, którzy zaufają marce i jej usługom.
Decydując się na program lojalnościowy, trzeba uzbroić się w cierpliwość. Nie jest to bowiem doraźne narzędzie marketingowe, które natychmiast przyniesie wysokie zyski. Jest to działanie długofalowe, dzięki któremu można na stałe zwiększyć swoje zyski, jednak trzeba na to trochę zaczekać.